Relaxen Staat Gelijk Aan Spierontspanning

Relaxen Staat Gelijk Aan Spierontspanning
Alan Jenks19 March 20120PijnbestrijdingStress

Als je last hebt van stress gerelateerde nekpijn, dan voel je waarschijnlijk een stijve nek, hoofdpijn en zelfs bovenrugpijn of stijfheid. Spanningspijn word veroorzaakt door spieren die te lang aangespannen zijn en daardoor pijn doen. Door het doen van wat simpele stress vermindering oefeningen kun je spierspanning en pijn verminderen.

Neem een Pauze van Stress

Als je onder extreme druk staat die je lichaam fysieke pijn bezorgd, is het tijd voor een pauze. Het is niet altijd gemakkelijk om een pauze te nemen tijdens een stressvolle situatie, maar je moet jezelf niet te lang blootstellen aan zulke extreme spanning. Het is slecht voor zowel je lichaam als geest. Zelfs als je maar vijf minuten kunt vinden om even bij te komen moet je hier gebruik van maken. In deze tijd zijn er een paar dingen die je kunt doen om jezelf wat rustiger te laten voelen als je terug komt.

Drink Warme Rustgevende Dranken

Warmte heeft de neiging spieren los te maken. Daarom is het een goed idee om wat warme rustgevende dranken te drinken wanneer je een moment voor jezelf neemt. Camille thee heeft een goede kalmerende eigenschap, net als warme thee met een beetje honing. Koffie en andere cafeïne houdende dranken worden echter niet aanbevolen, omdat deze de bloeddruk verhogen wat precies is wat je niet wil als je met stress te maken hebt.

Probeer Ademhalingsoefeningen

Neem een voorbeeld aan Boeddhistische monniken die dagelijks mediteren. Zij weten waar ze mee bezig zijn. Als je een moment voor jezelf kunt vinden, dim dan de lichten, zet rustgevende muziek op en centreer jezelf. Je kunt verschillende yoga poses proberen om je te helpen om innerlijke rust te vinden, maar het belangrijkste punt van meditatie is je ademhaling. Je ademhaling moet langzaam en relaxt zijn. Laat je adem op een natuurlijke manier uit je vallen, alsof het gewicht van je vallende schouders het naar buiten duwt, en houd je lippen maar een klein beetje open zodat er niet teveel tegelijk naar buiten gaat. Er zijn veel verschillende ademhalingstechnieken, dus het is wellicht verstandig er verschillende te proberen om te zien welke het beste bij jou werkt.

Doe een Dutje

Wanneer je je hartslag en ademhaling verlaagd hebt moet je je al weer een stuk rustiger voelen. Als men onder erg veel stress gebukt gaat voelt men zich vaak moe. Wanneer je genoeg tijd hebt, maak hier dan gebruik van om een dutje te doen. Het stelt je hersenen in staat om op te laden en je spieren om een tijdje te verslappen, wat wonderen doet voor nek- en rugpijn. Soms kun je wanneer je genoeg slaap krijgt met een fris perspectief ergens tegenaan kijken wat behulpzaam kan zijn.

Doe Wat Rek en Strek Oefeningen

Wanneer je klaar bent met je warme drankje, ademhalingsoefeningen en dutje, neem dan een paar minuten de tijd om te rekken en strekken voor je weer aan de slag gaat. Je ruggengraat uitrekken kan geweldig voelen als je last hebt van een stijve nek, rug en gespannen schouders. Rekken zorgt ook voor een verhoogde bloedsomloop naar je spieren, wat helpt om je weer te wekken na je ontspanningsoefeningen.

Als je merkt dat je constant gespannen bent en last hebt van nek- of bovenrug pijn, moet je naar je omgeving kijken. Als je werk of leefomgeving constant stressvol is, is het wellicht tijd om dat eens te veranderen. Zorg dat je anderen laat weten wanneer je genoeg gehad hebt, zodat ze je kunnen steunen. Soms is het communiceren van stress de beste manier om het te verlichten en wanneer je stress verlicht, verlicht je ook de spanning.