Lichte snacks voor de lekkere trek | Chiropractie Westland

Lichte snacks voor de lekkere trek

Lichte snacks voor de lekkere trek
Alan Jenks10 september 20120AlgemeenVoeding

Soms heb een onbedaarlijke zin in iets lekkers. Een lekkere snack tussendoor. Meestal grijp je dan naar een reep, chips of andere calorie-bommen. Wist je dat er ook gezonde alternatieven bestaan? Lichte snacks met minder dan 100 calorieën! Niet alleen gezonder, maar ook nog eens erg lekker!

Snacken is niet alleen populair als tussendoortje overdag, maar in de avond tijdens een borrel worden ook vaak die calorie-bommen op tafel gezet. De lichte en gezondere snacks zijn ook hier een prima alternatief.

Pistachenootjes

Deze lekkere nootjes staan bekend als vreselijk vet, maar dit valt heel erg mee. Pistachenootjes zijn rijk aan vezels, eiwitten en een keur aan belangrijke vitaminen en mineralen. Stel dat je totaal 20 pistachenootjes eet, dan krijg je maar 80 Kilocalorieën binnen. Valt mee toch?

Je kunt het beste de rauwe of de zoutloos geroosterde variant nemen, om een teveel aan zout te voorkomen.

Bananenijs

Voor een lekker tussendoortje is een banaan, en fruit in het algemeen, natuurlijk altijd goed. Maar voor de afwisseling, speciaal tijdens de warme zomerdagen, kun je van diezelfde banaan ook een verfrissende ijslolly maken. Pak een halve, gepelde, banaan en steek er een ijsstokje in. Rol hem daarna door de magere yoghurt en stop hem in de vriezer. Een verrassende snack, van maar 80 kilocalorieën, waarmee je jezelf en je bezoek een groot plezier doet!

Gebakken appel

Net als banaan, is ook een appel als tussendoortje een erg gezonde snack. Maar om nou een appel op tafel te zetten, als je bezoek hebt, is niet erg creatief.

Als je de appel in partjes snijdt en in een koekenpan bakt, wordt de smaak zoeter en gaan er geen vitamines of vezels verloren. Ook kun je wat kaneel toevoegen, zonder dat de waarde in calorieën stijgt.

Druiven

Druiven zijn een hele goede bron voor vezels en voor vitamine K. Bovendien zitten druiven vol water en geven je dus een vol gevoel, waardoor je minder gaat eten en/of snacken. Druiven zijn bovendien een heerlijke verfrissing tijdens warme dagen!

Amandelen

Amandelen zijn zeer rijk aan vezels en eiwitten, waardoor je snel een vol gevoel krijgt. Je kunt 14 amandelen eten, zonder de grens van 100 kilocalorieën te passeren.

Toastjes met vis

Als je een meer hartige snack wilt presenteren, zijn toastjes met haring of zalm een hele goede keuze. Zalm en haring zitten boordevol goede, onverzadigde vetten. Dit laatste is erg belangrijk voor de opbouw van je cellen en het verhogen van je weerstand. Ook zijn deze vetten erg goed voor je cholesterolgehalte.

Ontbijten is essentieel

Er is natuurlijk een reden als je overdag, tussen de maaltijden door, trek hebt. Misschien ben jij iemand die ’s morgens graag het ontbijt overslaat, en de deur uitgaat met 2 bakken koffie in je maag? Het mag duidelijk zijn dat dit een erg ongezond levenspatroon is. Niet alleen het overslaan van het ontbijt is ongezond, maar zeker ook de gevolgen daarvan met betrekking tot tussendoor snacken.

Eet ’s morgens dus een normaal ontbijtje. En mocht dan tussendoor toch nog trek hebben, ga dan in ieder geval gezond snacken!

Laat een reactie achter


Recensies

Lees iets over de resultaten van behandelingen bij Chiropractie Westland.