Soorten allergieën | Chiropractie Westland

Soorten allergieën

Alan Jenks27 maart 20120Algemeen

Er zijn naar schatting 60 miljoen Amerikanen die aan één of andere allergie lijden. Dat is 1 op de 4. In Amerika staan allergieën nummer 5 op de lijst van veel voorkomende chronische aandoeningen, onder kinderen staan ze zelfs op nummer 3. Veel mensen lijden aan meerdere allergiesoorten tegelijk.

Binnen- en buiten allergieën

Allergie voor pollen van bomen, gras en onkruid behoren tot de categorie binnen/buiten allergieën. Andere veelvoorkomende veroorzakers van binnen/buiten allergieën zijn schimmels, stofmijt en huidschilfers van katten, honden en knaagdieren. Van ongeveer 75% van de mensen die een allergie hebben, valt deze allergie in de categorie binnen/buiten allergieën. De meest voorkomende huisdierallergie is die voor huidschilfers van katten.

Huidallergieën

Huidallergieën komen ook frequent voor. De meest voorkomende oorzaken van huidallergieën zijn planten als gifsumak, klimop en sumak. Allergische reacties kunnen ook worden veroorzaakt door contact van de huid met latex, kakkerlakken, stofmijt en zelfs sommige voedingsmiddelen. Bij ongeveer 7% van de mensen die aan allergie lijden, is een huidallergie de belangrijkste.

Voedsel- en medicijnallergieën

Hoewel er veel wordt geschreven en gezegd over voedsel- en medicijnallergieën, zijn ze voor maar 6% van de mensen die aan allergie lijden, de belangrijkste allergie. Voedselallergieën komen het meest bij kinderen voor. Pinda’s, noten, melk, eieren, tarwe, soja, vis en schelpdieren zijn verantwoordelijk voor 90% van de voedselallergieën. Voedselallergieën zijn jaarlijks de oorzaak van 200 sterfgevallen.

Als we het hebben over veelvoorkomende medicijnallergieën, dan is penicilline de nummer één op deze lijst. Bijna 400 Amerikanen sterven jaarlijks aan een penicillineallergie.

Mensen lijden aan allergieën in één of in meerdere categorieën. Indien je aan een allergie lijdt, bespreek dan de veroorzakers en symptomen ervan met jouw chiropractor. Sommige allergiesoorten reageren uitermate goed op chiropractische behandeling.  aandoeningen, bij kinderen inderen met