Snack Vervangers die Hoofdpijn Tegen Gaan | Chiropractie Westland

Snack Vervangers die Hoofdpijn Tegen Gaan

Alan Jenks25 maart 20120AlgemeenHoofdpijnPijnbestrijding

Hoewel rugpijn en nekpijn veel voorkomende kwalen zijn bij mensen die de hele dag achter een computer doorbrengen voor hun werk, is hoofdpijn nog problematischer omdat er een heleboel verschillende oorzaken voor kunnen zijn. Als je geen zin meer hebt in het slikken van aspirines en Ibuprofen om van die vervelende hoofdpijn af te komen, kun je kijken naar een simpele vervanging in je snackpatroon.

Wissel Koffie in voor Water

Als je vertrouwt op een grote kop koffie om ‘s ochtends op gang te komen dan ben je niet de enige. Veel mensen zijn verslaafd aan cafeïne, in de vorm van koffie of frisdrank, het is een diureticum, wat betekend dat het er voor zorgt dat je snel vocht verliest. Uitdroging kan zorgen voor kloppende hoofdpijn bij de slapen. Cafeïne ontwenning kan ook voor vervelende hoofdpijn zorgen, zorg dus dat je langzaamaan van je verslaving af stapt en niet van het ene op het andere moment stopt. En als je niet geheel met cafeïne kunt stoppen probeer dan te switchen naar groene thee, dit bevat minder cafeïne of drink in ieder geval na een kop koffie een flink glas water.

Wissel van veel Koolhydraten naar veel Eiwitten

Hoewel het misschien gemakkelijk is om tussen de maaltijden door te snacken op chips, crackers, koekjes en snoep, kunnen deze snacks met veel koolhydraten leiden tot een hoge bloedsuikerspiegel, en snel daarna een erg lage bloedsuikerspiegel, wat de ‘crash’ genoemd word. Dit kan leiden tot geïrriteerdheid, vermoeidheid en hoofdpijn. Te veel tijd tussen maaltijden in laten kan ook leiden tot een lage bloedsuikerspiegel, dus je wil snacks niet compleet laten vervallen. Grijp echter inplaats van naar een lekker gebakje naar een eiwitrijke snack om je mond bezig te houden. Amandelen, jerky en yoghurt zijn een aantal lekkere vervangers die je bloedsuikerspiegel op peil houden. Er voor zorgen dat je regelmatig maaltijden eet die vlees, tofu of ander eiwitrijk voedsel bevatten is ook belangrijk.

Kies voor IJzer In Plaats van Chocola

Voor vrouwen die last hebben van PMS kan chocolade een voldoening gevende snack zijn, maar hun lichaam heeft eigenlijk iets nodig dat rijk is aan ijzer. Als je ooit een intense hoofdpijn die voornamelijk gefocust is in je voorhoofd tijdens de menstruatie dan is dit een teken van een ijzertekort. Naast het innemen van ijzersupplementen in deze periode is het een goed idee om ijzerrijk voedsel te eten zoals donkergroene bladgroente, rood vlees, noten en zaden. Er is ook veel voedsel beschikbaar dat verrijkt is met ijzer, zoals sommige ontbijtgranen, broden of tofu. Je kunt deze vinden door de verpakkingen te bekijken.

Focus op Gezondheid, Niet Comfort

Als je een druk leven leidt kan het zijn dat je last hebt van stress gerelateerde hoofdpijn. Deze kunnen beginnen met pijn bij de slapen, en langzaamaan naar de schedelbasis verplaatsen, wat een stijve nek of nekpijn tot gevolg heeft. Op den duur kunnen ze zelfs voor een scherpe bovenrugpijn zorgen tussen de schouderbladen. Hoewel we op deze momenten graag naar ongezond comfort voedsel grijpen is het beter om deze neiging te weerstaan. Wanneer je consequent voor gezondere voeding kiest, raakt je lichaam meer in staat om zich te verzetten tegen ziektes en stress. Een gebalanceerd dieet kan helpen om een positiever gevoel te krijgen, wat weer minder stress gerelateerde hoofdpijn tot gevolg heeft.

Terwijl de meeste mensen begrijpen dat gezond eten belangrijk is, houden ze zichzelf er vaak niet aan. Door jezelf op een goed gebalanceerd dieet te houden zul je jezelf versteld doen staan over hoe goed je je zult voelen en hoeveel de gebruikelijke pijntjes afnemen. Als de hoofdpijn niet afneemt of zelfs erger word is het uiteraard verstandig om mogelijkheden met je dokter te bespreken.