Verbazingwekkende cijfers over rugpijn | Chiropractie Westland

Verbazingwekkende cijfers over rugpijn

Alan Jenks8 februari 20120AlgemeenPijnbestrijdingRugpijn

Het verlichten van rugpijn is slechts een onderdeel van de chiropractie, maar het is voor veel mensen de eerste kennismaking ermee. Rugpijn is een enorm ondermijnende factor in zowel werk als privéleven. Indien je lijdt aan rugpijn, ben je niet alleen. Hieronder volgt aan aantal feiten over rugpijn die je misschien (of misschien niet) verbazen.

• Rugpijn is kwaal nummer één bij mensen onder de 45.
  • Alleen al in de Verenigde Staten, lijden er op ieder willekeurig moment ongeveer 31 miljoen mensen aan rugpijn.
  • In de Verenigde Staten is, op verkoudheid na, rugpijn de meest voorkomende reden voor een bezoekje aan een arts.
  • Deskundigen schatten dat wel 80% van ons op een bepaald punt in ons leven rugklachten zal krijgen. Dat is dus vier op de vijf mensen!
  • Meer dan 50 miljard dollar wordt er uitgegeven aan pogingen om rugpijn te verlichten.
  • Ongeveer 30 tot 40 procent van alle ziekteverzuim op de werkvloer is te wijten aan rugpijn.
  • Ongeveer een kwart van de Amerikaanse volwassenen gaven aan dat ze de afgelopen drie maanden rugpijn hadden gehad die minimaal een hele dag aanhield, En 7,6 procent sprak van minstens één voorval van acute ernstige rugpijn binnen één jaar.
  • De helft van de werkende bevolking van de Verenigde Staten gaf aan ieder jaar bepaalde symptomen van rugpijn te hebben.
  • Voor ongeveer 2 procent van de werkende Amerikanen wordt ieder jaar geld beschikbaar gesteld voor rugblessures.
  • Meer dan tweederde van de gevallen van overbelasting van de rug wordt veroorzaakt door tillen en andere krachtsinspanningen als trekken en duwen.
  • In de meeste gevallen is de rugpijn mechanisch of niet-organisch van aard, wat inhoudt dat de klachten niet worden veroorzaakt door een ernstige aandoening zoals inflammatoire artritis, een infectie, een breuk of kanker.

Een goed begrip van de oorzaak van de rugpijn is de sleutel tot een goede behandeling. Onthoud dat pijn altijd een signaalfunctie heeft en je wil wijzen op iets dat niet goed zit en, indien genegeerd, van kwaad tot erger kan leiden. Chiropractors zijn deskundig op het gebied van het traceren van de oorzaak van jouw rugpijn en helpen je op de juiste weg naar herstel.