10 tips om je mentaal beter te voelen (deel 1) | Chiropractie Westland

10 tips om je mentaal beter te voelen (deel 1)

Heb jij dat gevoel ook wel eens dat je niet lekker in je vel zit?

10 tips om je mentaal beter te voelen (deel 1)
Alan Jenks21 juli 20160Stress

Heb jij dat gevoel ook wel eens dat je niet lekker in je vel zit? Dat je alleen maar dingen aan het doen bent waar je helemaal geen zin in hebt? Dan wordt het tijd om maatregelen te nemen waardoor je jezelf mentaal, en uiteindelijk ook lichamelijk, beter gaat voelen. Lekker in je vel zitten dus. In twee artikelen geef ik je 10 tips om dit te kunnen bereiken. Het is niet de bedoeling om alles op jezelf toe te passen. Pik de zaken er uit die je het meeste aanspreken, en ga daar aan werken. Je zult zien dat je je beter gaat voelen.

Er komen betere tijden

Op het moment dat alles even tegenzit, en je kunt er op dat moment niets aan veranderen, leef dan een tijdje van dag tot dag. Er komen zeker betere tijden aan. Wees op dat moment niet al te hard voor jezelf. Juist op die momenten is het belangrijk om je even terug te trekken, even lekker uithuilen, ga de stad even in en trakteer jezelf op een kopje koffie, neem wat teugen frisse lucht. Je hebt het vast al eens eerder meegemaakt. Er komen beslist betere tijden!

Neem tijd voor jezelf

Een bekend verschijnsel: Je kids, familie, werk en andere verplichtingen nemen al je tijd in beslag. De perfecte basis voor ongekende stress. Door deze stress wordt je humeur beduidend slechter en je wordt prikkelbaar. Het is erg belangrijk voor je eigen gezondheid en welzijn om regelmatig tijd voor jezelf vrij te maken. Alleen op deze manier voorkom je dat de spanning oploopt. Daarnaast krijg je hierdoor weer hernieuwde energie om de problemen van alledag op te lossen.

Hulp vragen

Wees niet té trots, en durf hulp te vragen. Op het moment dat je hulp vraagt, getuig je van zelfkennis en bescheidenheid. Het is beslist géén uiting van hulpeloosheid, maar een bewijs dat je je eigen grenzen kent. Het zal deugd doen om te ervaren dat iemand met je mee gaat denken om oplossingen te zoeken. Alleen al je hart luchten is al een belangrijke stap voorwaarts.

Go For It!

Durf iets te ondernemen. Ga voor een hobby of een activiteit, waar je even helemaal in op kunt gaan en wat je het gevoel kan geven dat je leeft en dat je er toe doet. Dit ondernemen is het beste in een groepsactiviteit. De groep zorgt er voor dat je je activiteit kunt beoefenen, en er helemaal in op kunt gaan, en de activiteit zorgt er voor dat je bij de groep kunt horen. Dit is ook een optie voor het nemen van tijd voor jezelf, zoals eerder aangegeven.

Durf eens duidelijk ‘nee’ te zeggen

Er zijn zo veel mensen die dit niet durven. De andere optie is dus om ‘ja’ te zeggen, waarna meestal de problemen zich op gaan stapelen. Durf ‘nee’ te zeggen tegen dat laatste glas alcohol, durf ‘nee’ te zeggen tegen iemand die je iets vraagt om te doen waar je geen zin aan hebt, durf ‘nee’ te zeggen tegen alles wat je niet wilt. Pas op het moment dat je in staat bent om ‘nee’ te zeggen, krijg je uiteindelijk meer respect, want dat betekend dat een ‘ja’ meer waarde krijgt. Niet alleen voor de mensen om je heen, maar ook vooral voor jezelf. Een volmondig ‘ja’ wordt dan een woord waar je zelf ook veel meer plezier aan gaat beleven. Je doet dan alléén de dingen waar je zelf plezier aan hebt, en ga je er meer van genieten.

Lees snel het volgende artikel, voor de laatste 5 tips om je mentaal beter te voelen!

Laat een reactie achter


Recensies

Lees iets over de resultaten van behandelingen bij Chiropractie Westland.